Математика. 3 клас: розробки уроків: до підручника М.В. Богдановича
Рейтинг: 3.0 з 5 (3 голос.)

Українська мова навчання
Видавництво: Ранок
Рік:
ISBN: 978-617-09-1922-9

Посібник містить плани-конспекти уроків математики в 3 класі загальноосвітньої школи. Пропонований матеріал відповідає програмі (2011 р.)  для початкової школи та підручнику М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка «Математика. Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів» (К.: Генеза, 2013).
Розробки уроків містять різноманітні форми та методи роботи, дидактичні ігри, роботу з геометричним матеріалом. 
Додаток містить календарне планування уроків математики.
Призначено для вчителів початкових класів, студентів вищих педагогічних навчальних закладів.

Передмова 3
Урок № 1 (№ 1–13 с. 3, 4) Нумерація чисел першої сотні. Утворення чисел у межах 100. Запис двоцифрових чисел у вигляді суми розрядних доданків. Розв’язування задач різних типів 4
Урок № 2 (№ 14–22 с. 4, 5 підручника)
Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Спосіб порозрядного додавання і віднімання. Розв’язування задач різних типів 8
Урок № 3 (№ 23–33 с. 6, 7 підручника) Додавання і віднімання чисел частинами. Переставний закон додавання. Порівняння значення виразу та числа. Побудова відрізків. Круг. Коло. Розв’язування задач різних типів 12
Урок № 4 (№ 34–41 с. 7, 8 підручника) Додавання і віднімання чисел частинами на основі табличних випадків додавання і віднімання. Знаходження невідомого доданка. Розв’язування задач різних типів 16
Урок № 5 (№ 42–51 с. 8, 9 підручника) Додавання і віднімання. Рівняння. Розв’язування задач 20
Урок № 6 (№ 52–59, с. 10, 11 підручника) Додавання і віднімання на основі нумерації в межах 100. Рівняння. Розв’язування задач 24
Урок № 7 (№ 60–69 с. 11, 12 підручника) Усне додавання і віднімання чисел із переходом через розряд. Розв’язування задач різних типів 27
Урок № 8 (№ 70–79 с. 12, 14 підручника) Віднімання з переходом через розряд (десяток). Перевірка дії віднімання додаванням. Периметр трикутника 31
Урок № 9 (№ 80–88 с. 14, 15 підручника) Додавання і віднімання. Рівняння. Складання та розв’язування задач 34
Урок № 10 (№ 89–98 с. 15, 17 підручника) Додавання і віднімання. Рівняння. Складання та розв’язування задач. Прямокутник. Квадрат 37
Урок № 11 (№ 99–107 с. 17 підручника) Додавання і віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток. Рівняння. Розв’язування задач 40
Урок № 12 Контрольна робота № 1 43
Урок № 13 (№ 108–116 с. 18, 19 підручника) Аналіз контрольної роботи. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення 2 і 3. Властивості дії множення 45
Урок № 14 (№ 117–122 с. 19, 20 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення чисел 2 і 3. Обчислення значень виразів і розв’язування задач на дві дії різного ступеня 48
Урок № 15 (№ 123–131 с. 20, 21 підручника) Вправи та задачі на застосування таблиць множення і ділення чисел 2 і 3. Взаємозв’язок між множенням і діленням. Розв’язування задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць 51
Урок № 16 (№ 132–138 с. 22 підручника)
Вправи та задачі на закріплення таблиці ділення і множення чисел 2, 3. Вирази та задачі на дві дії різного ступеня 54
Урок № 17 (№ 139–142 с. 22, 24 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 4. Вирази та задачі на дві дії різного ступеня. Порівняння чисел і виразів. Рівняння 57
Урок № 18 (№ 148–155 с. 24, 25 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 5. Вирази та задачі на дві дії різного ступеня 60
Урок № 19 (№ 156–164 с. 25, 26 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 6. Вирази та задачі на дві дії різного ступеня. Рівняння 64
Урок № 20 (№ 165–173 с. 26, 27 підручника) Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Обчислення виразів на дії різного ступеня. Складання та розв’язування задач 67
Урок № 21 (№ 174–180 с. 27, 28 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 6. Рівняння. Розв’язування задач 70
Урок № 22 (№ 181–188 с. 28, 29 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 6. Вирази на дві, три дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв’язування задач на зведення до одиниці; знаходження четвертого
пропорційного 73
Урок № 23 (№ 189–198 с. 29, 30 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиці множення на 6. Вирази на дії різних ступенів. Розв’язування задач 76
Урок № 24 (№ 199–206 с. 30, 31 підручника) Вправи на закріплення знань таблиці множення на 7. Рівняння. Іменовані числа. Розв’язування задач різних типів 79
Урок № 25 (№ 207–215 с. 31, 32 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 7. Розв’язування задач на зведення до одиниці 82
Урок № 26 (№ 216–224 с. 32, 33 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 7. Складання та розв’язування рівнянь. Розв’язування задач із буквеними даними 84
Урок № 27 (№ 225–232 с. 33, 34 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 7. Обчислення виразів на дії різних ступенів. Розв’язування завдань із буквеними даними 87
Урок № 28 (№ 233–239 с. 34, 35 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 7. Нерівність. Розв’язування задач різних типів 89
Урок № 29 (№ 240–247 с. 35 підручника) Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення на 7. Нерівність. Задачі з буквеними даними; на зведення до одиниці 92
Урок № 30 (№ 248–256 с. 35, 36 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 7. Вирази на дії різних ступенів; зі змінною. Задачі на пропорційне ділення 94
Урок № 31 (№ 257–263 с. 37 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 7. Складання та розв’язування рівнянь, задач 97
Урок № 32 (№ 264–272 с. 37, 38 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 8. Обчислення виразів на дії різних ступенів. Складання та розв’язування задач 100
Урок № 33 (№ 273–280 с. 39, 40 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 8. Порівняння виразів. Складання та розв’язування рівнянь. Розв’язування задач на зведення до одиниці 103
Урок № 34 (№ 281–288 с. 40, 41 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 8. Обчислення виразів. Розв’язування задач різних типів 105
Урок № 35 (№ 289–296 с. 41, 42 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 8. Обчислення виразів. Розв’язування задач різних типів 108
Урок № 36 (№ 297–304 с. 42, 43 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 9. Складання та розв’язування рівнянь. Розв’язування задач 110
Урок № 37 (№ 225–232 с. 43, 44 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 9. Складання та розв’язування виразів, рівнянь. Розв’язування задач різних типів 113
Урок № 38 (№ 314–321 с. 44, 45 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 9. Складання та розв’язування задач різних типів 116
Урок № 39 (№ 322–329 с. 45, 46 підручника) Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 9. Розв’язування задач різних типів 118
Урок № 40
Контрольна робота № 2 121
Урок № 41 (№ 330–337 с. 46, 47 підручника) Аналіз контрольної роботи. Вправи та задачі на закріплення знань таблиць множення і ділення на 9. Переставний закон множення.
Розв’язування задач 122
Урок № 42 (№ 338–346 с. 47, 49 підручника) Вправи та задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Сполучний закон множення. Рівняння. Розв’язування задач 124
Урок № 43 (№ 347–356 с. 49, 50 підручника) Множення на 0 і 1. Порівняння виразів. Розв’язування задач 127
Урок № 44 (№ 357–365 с. 50, 51 підручника) Ділення на 1. Вирази на дії різних ступенів. Задачі на збільшення (зменшення) на кілька одиниць 130
Урок № 45 (№ 366–373 с. 51, 52 підручника) Ділення із числами 0 і 1. Складання й обчислення виразів.
Розв’язування задач на збільшення (зменшення) на кілька одиниць, у кілька разів 132
Урок № 46 (Додаткові вправи № 1–8 с. 53 підручника) Складання й обчислення виразів. Вирази на сумісні дії. Розв’язування задач різних типів 135
Урок № 47 (Додаткові вправи № 9–14, с. 54 підручника) Складання та розв’язування задач із буквеними даними. Рівняння. Обчислення виразів 136
Урок № 48 Контрольна робота № 3 138
Урок № 49
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за темою 140
Урок № 50 (№ 374–385 с. 55, 57 підручника)
Лічба і читання чисел в межах 199. Попередні й наступні числа. Обчислення виразів. Складання та розв’язування задач 142
Урок № 51 (№ 386–396 с. 57, 59 підручника)
Утворення числа 200. Лічба сотнями. Обчислення виразів. Розв’язування задач 145
Урок № 52 (№ 397–404 с. 59, 60 підручника)
Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків і одиниць. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач 148
Урок № 53 (№ 405–414 с. 60, 62 підручника)
Запис чисел у нумераційній таблиці. Додавання і віднімання чисел третього розряду. Розв’язування задач 150
Урок № 54 (№ 415–423 с. 62, 63 підручника)
Запис чисел у нумераційній таблиці. Порівняння чисел. Додавання і віднімання чисел третього розряду. Розв’язування задач 152
Урок № 55 (№ 424–433 с. 63, 64 підручника)
Запис трицифрових чисел, їх порівняння. Усне додавання і віднімання чисел третього розряду (круглих сотень). Розв’язування задач на три дії 154
Урок № 56 (№ 434–443 с. 65, 66 підручника)
Визначення сотень і десятків у трицифрових числах. Віднімання від трицифрового числа всіх одиниць якого-небудь розряду. Розв’язування задач на три дії 157
Урок № 57 (№ 444–453 с. 66–68 підручника)
Одиниці вимірювання довжини. Дії з іменованими числами. Обчислення значень виразів на дії різного ступеня. Вимірювання відрізків. Розв’язування задач 160
Урок № 58 (№ 454–464 с. 68, 70 підручника)
Ознайомлення з мірою довжини — кілометром. Дії з іменованими числами. Віднімання і додавання трицифрових чисел одиниць якого-небудь розряду. Розв’язування задач 162
Урок № 59 (№ 465–472 с. 70, 72 підручника)
Одиниці вимірювання маси. Розв’язування задач 165
Урок № 60 (Завдання 1–10, с. 73 підручника)
Запис трицифрових чисел. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач 166
Урок № 61
Контрольна робота № 4 168
Урок № 62
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів
за темою 170
Урок № 63, 64
Резервні уроки 171
Урок № 65 (№ 473–482 с. 74, 75 підручника)
Додавання та віднімання круглих сотень. Додавання та віднімання круглих десятків із переходом через десяток. Розв’язування задач. Кути. Побудова прямого кута 172
Урок № 66 (№ 483–491 с. 75, 76 підручника)
Додавання та віднімання круглих сотень і десятків. Розв’язування задач 175
Урок № 67 (№ 492–500 с. 77 підручника)
Усне додавання трицифрових чисел виду 520 + 340. Розв’язування задач 178
Урок № 68 (№ 501–509 с. 78, 79 підручника)
Усне віднімання трицифрових чисел виду 470 – 320. Вправи та задачі на застосування прийомів обчислення. Розв’язування задач 181
Урок № 97 (№ 510–518 с. 80, 81 підручника)
Усне додавання та віднімання виду 430 + 500, 430 + 50, 760 – 400, 760 – 40. Складені задачі, що передбачають суми трьох і двох доданків 184
Урок № 70 (№ 519–525 с. 81–83 підручника)
Різні способи усного додавання круглих трицифрових чисел виду 560 + 230. Обчислення значень буквених виразів. Розширені задачі на зведення до одиниці 187
Урок № 71 (№ 526–534 с. 83, 84 підручника)
Різні способи віднімання круглих трицифрових чисел виду 860 – 250.
Перевірка віднімання додаванням. Розв’язування задач 189
Урок № 72 (№ 535–543 с. 84, 85 підручника)
Усне додавання та віднімання виду 230 + 70, 200 – 60. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач 192
Урок № 73 (№ 544–552 с. 85, 86 підручника)
Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел без переходу через десяток. Розширені задачі на зведення до одиниці 194
Урок № 74 (№ 553–561 с. 86–88 підручника)
Усне додавання круглих трицифрових чисел із переходом через розряд виду 380 + 590. Розширені задачі на зведення до одиниці 196
Урок № 75 (№ 562–571 с. 88, 89 підручника)
Усне віднімання круглих чисел із переходом через розряд виду 420 – 70. Вправи та задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій 198
Урок № 76 (№ 572–579 с. 89, 90 підручника)
Віднімання трицифрових чисел виду 650 – 290. Розв’язування задач 201
Урок № 77 (№ 580–589 с. 90, 91 підручника)
Віднімання трицифрових чисел виду 600 – 270. Задачі, що передбачають суми трьох і двох доданків. Периметр трикутника 202
Урок № 78
Контрольна робота № 5 205
Урок № 79
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення й систематизація знань учнів за темою 206
Урок № 80 (№ 590–598 с. 92, 93 підручника)
Письмове додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд. Прості задачі на додавання та віднімання. Розв’язування задач 208
Урок № 81 (№ 599–605 с. 94 підручника)
Письмове додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд. Розв’язування задач 210
Урок № 82 (№ 606–614 с. 95, 96 підручника)
Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв’язування задач 212
Урок № 83 (№ 615–623 с. 96, 97 підручника)
Письмове віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд. Нерівності. Розв’язування задач 215
Урок № 84 (№ 624–631 с. 97, 98 підручника)
Письмове віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд. Розв’язування задач 217
Урок № 85 (№ 632–639 с. 98, 99 підручника)
Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв’язування рівнянь, задач. Геометричний матеріал 220
Урок № 86 (№ 640–648 с. 99,100 підручника)
Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач 222
Урок № 87 (№ 649–657 с. 101, 102 підручника)
Письмове віднімання трицифрових чисел за умови, що зменшуване містить один нуль. Складені задачі на дві та три дії. Дії з іменованими числами 225
Урок № 88 (№ 658–666 с. 102, 103 підручника)
Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд. Складання і розв’язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника 227
Урок № 89 (№ 667–675 с. 103, 104 підручника)
Письмове віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд. Складання та розв’язування задач 230
Урок № 90 (№ 676–684 с. 105, 106 підручника)
Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд (два переходи). Розв’язування нерівностей. Розв’язування задач, складання обернених до них 233
Урок № 91 (№ 685–694 с. 106, 107 підручника)
Письмове віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (два переходи). Розв’язування задач 235
Урок № 92 (№ 695–705 с. 107–109 підручника)
Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Задачі, що передбачають суму двох і трьох доданків. Рівняння 238
Урок № 93 (№ 706–713 с. 109, 110 підручника)
Письмове виконання спільних дій додавання та віднімання. Розв’язування задач 241
Урок № 94 (№ 714–721 с. 110–112 підручника)
Письмове додавання трицифрових чисел способом округлення. Вправи та задачі на збільшення (зменшення) на кілька одиниць 243
Урок № 95 (№ 722–729 с. 112, 113 підручника)
Письмове віднімання трицифрових чисел способом округлення. Розв’язування задач 245
Урок № 96
Контрольна робота № 6 247
Урок № 97 (№ 1–12 с. 114, 115 підручника)
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення та систематизація знань 248
Урок № 98 (№ 730–747 с. 116–118 підручника)
Множення і ділення чисел, пов’язаних із числами 1 і 0. Розв’язування задач 251
Урок № 99 (№ 748–757 с. 118–120 підручника)
Множення і ділення із числами 10 і 100 254
Урок № 100 (№ 758–776 с. 120–122 підручника)
Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число. Множення одноцифрового числа на розрядне число. Розв’язування задач. Нерівність 256
Урок № 101 (№ 777–796 с. 122–125 підручника)
Ділення числа на добуток. Ділення виду 80 : 20, 600 : 30, 800 : 400. Розв’язування задач 259
Урок № 102 (№ 797–806 с. 125, 126 підручника)
Множення суми на число. Розв’язування задач 261
Урок № 103 (№ 807–814 с. 126, 127 підручника)
Множення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задач 263
Урок № 104 (№ 815–823 с. 127, 128 підручника)
Множення числа на суму. Складання і розв’язування задач 266
Урок № 105 (№ 824–842 с. 128–131 підручника)
Множення одноцифрового числа на двоцифрове. Вирази з буквеними даними. Розв’язування задач. Геометричний матеріал 268
Урок № 106 (№ 843–860 с. 131–133 підручника)
Множення різниці на число. Порівняння виразів. Розв’язування задач. Нерівність. Дії з іменованими числами 271
Урок № 107 (№ 861–878 с. 133–135 підручника)
Множення виду 320 ∙ 3. Периметр трикутника. Розв’язування задач 274
Урок № 108
Контрольна робота № 7 276
Урок № 109 (№ 879–886 с. 135, 136 підручника)
Аналіз контрольної роботи. Ділення суми на число. Розв’язування задач 278
Урок № 110 (№ 887–907 с. 137–139 підручника)
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3, 72 : 6. Вирази з буквеними даними. Рівняння. Розв’язування задач 280
Урок № 111 (№ 908–915 с. 139, 140 підручника)
Закріплення ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задач 283
Урок № 112 (№ 916–933 с. 140–142 підручника)
Перевірка ділення і множення. Розв’язування задач 285
Урок № 113 (№ 934–942 с. 142, 143 підручника)
Ділення круглих трицифрових чисел. Розв’язування задач 288
Урок № 114 (№ 943–951 с. 143, 144 підручника)
Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач. Геометричний матеріал 290
Урок № 115 (№ 952–959 с. 144, 145 підручника)
Вправи на ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач 292
Урок № 116 (№ 960–968 с. 145–147 підручника)
Залежність добутку від збільшення (зменшення) одного з множників у кілька разів. Розв’язування задач 294
Урок № 117 (№ 969–984 с. 147–149 підручника)
Залежність частки від збільшення (зменшення) діленого, дільника в кілька разів. Розв’язування задач. Рівняння 296
Урок № 118 (№ 985–991 с. 149, 150 підручника)
Закріплення вивченого матеріалу. Рівняння. Розв’язування задач 299
Урок № 119 (№ 992–1005 с. 150–152 підручника)
Узагальнення й систематизація знань. Рівняння. Розв’язування задачъ 301
Урок № 120 (№ 1007–1015 с. 152, 153 підручника)
Ознайомлення із частинами числа. Розв’язування задач 304
Урок № 121 (№ 1016–1025 с. 154, 155 підручника)
Вправи та задачі на знаходження частини від числа. Рівняння 306
Урок № 122 (№ 1026–1045 с. 155–157 підручника)
Вправи та задачі на знаходження числа за відомою частиною 308
Урок № 123 (№ 1046–1056 с. 158, 159 підручника)
Ділення з остачею. Розв’язування задач 312
Урок № 124 (№ 1057–1064 с. 160 підручника)
Ділення з остачею. Розв’язування задач. Рівняння 314
Урок № 125 (№ 1066–1081 с. 161–163 підручника)
Вправи та задачі на ділення з остачею, перевірка ділення з остачею. Нерівність 317
Урок № 126 (№ 1083–1094 с. 163, 164 підручника)
Ділення з остачею і без. Складання і розв’язування задач. Нерівність 319
Урок № 127
Контрольна робота № 8 321
Урок № 128 (№ 1–9 с. 165 підручника)
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення й систематизація знань 322
Урок № 129 (№ 1095–1106 с. 166, 167 підручника)
Повторення табличного множення і ділення. Ознайомлення з письмовим множенням на одноцифрове число 325
Урок № 130 (№ 1107–1114 с. 167, 168 підручника)
Табличне множення і ділення. Ділення з остачею. Письмове множення на одноцифрове число. Розв’язування задач 327
Урок № 131 (№ 1115–1122 с. 168–170 підручника)
Нумерація трицифрових чисел. Письмове множення на одноцифрове число з переходом через розряд. Розв’язування задач 329
Урок № 132 (№ 1132–1147 с. 170–172 підручника)
Вправи та задачі на дії різних ступенів. Розв’язування задач. Дії з іменованими числами 332
Урок № 133 (№ 1148–1157 с. 172, 173 підручника)
Письмове віднімання й додавання трицифрових чисел. Письмове ділення трицифрових чисел на одноцифрове число. Периметр прямокутника 334
Урок № 134 (№ 1158–1163 с. 173, 174 підручника)
Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел. Письмове ділення трицифрових чисел на одноцифрове число. Ділення з остачею. Розв’язування задач. Рівняння336
Урок № 135 (№ 1164–1172 с. 174 підручника)
Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Розв’язування задач338
Урок № 136
Підсумок за рік 340

Відгуки

avatar
up